Management comunitar
Cum să fii pe aceeași lungime de undă cu publicul și să generezi conținut gratuit. Conectăm managementul comunității, moderarea și UGC.
Publicațiile și stories sunt postate de toată lumea. Dar nu mulți oameni știu cum să convingă clienții să creeze ei înșiși conținut. Aici intervine managementul comunității și cei doi ajutoare fideli ai săi, moderarea și UGC, care vin în ajutor.

BeBetter vă va împărtăși secretele pentru a aduna o armată de cititori loiali care să vă urmeze brandul la bine și la rău.
Management comunitar

În traducere literală, înseamnă "gestionarea comunității".

Publicul își exprimă atitudinea față de brandul dvs. în fiecare întrebare, comentariu, repost, recenzie. Este important să culegeți aceste emoții la timp și să le trimiteți în direcția corectă.

Și nu este vorba doar de Instagram. Trebuie să comunicați cu publicul dumneavoastră pe toate platformele pe care acesta intră în contact cu produsul - pe rețelele sociale, pe site, pe forumuri, pe piețe, în recenzii și chiar la expoziții și întâlniri offline. Acest lucru va reduce negativitatea sau neînțelegerile de la început. Și apoi atrageți clientul nemulțumit în rândurile celor loiali și învârtiți-l în pâlnia de vânzări.

Două instrumente de gestionare a comunității vă pot ajuta să vă împrieteniți cu publicul dumneavoastră:
  • Moderare
  • UGC (User-generated content) sau conținut generat de utilizatori

Să le analizăm mai în detaliu.
1. Moderare
Un moderator este ca un portar - el interceptează reacțiile utilizatorilor și le direcționează către echipa sa.

Răspunde la comentarii și întrebări, susține discuțiile și oferă brandului o față umană. Și, de asemenea, rezolvă imediat problema cititorului, sporind astfel loialitatea față de companie.

Un bun moderator respectă principiile:
✓ Răspunde la fiecare comentariu, chiar și la unul neutru. Persoana a început o conversație, ceea ce înseamnă că este timpul să o transformăm în susținători loiali ai mărcii și să creștem implicarea. Cum să activați cititorii prin postări captivante a fost descris în acest articol.
✓ Răspunde în cel mult 2 ore pentru a intercepta întrebări urgente de la utilizatorii din categoria: „ATM-ul a mâncat cardul, ce să fac?”
✓ Vorbește limba cititorilor și aderă la tonul mărcii.
✓ Fiți pregătiți pentru întrebările evidente și repetitive. Chiar dacă trebuie să răspundeți de mai multe ori la același lucru, nu uitați: fiecare cititor în parte nu știe ce au întrebat deja alții.
✓ Verifică paginile clienților, lăsă like-uri și comentarii. Acest compliment neașteptat va sparge barierele dintre dvs și clienții dvs.
Pentru a ușura munca moderatorului, pregătiți scenarii de răspuns. Apoi, pentru a suta întrebare: "Unde pot vedea gama?", va copia pur și simplu răspunsul succint "Verificași site-ul nostru" și îl va trimite clientului împreună cu un link.
Utilizați boții pentru a prinde comentariile și dezabonările. Pentru Instagram, utilizați robotul gratuit Telegram @iamprcompanyBot.

Toți comentatorii pot fi împărțiți în pozitivi, neutri și negativi.

Pozitiv - el este deja de partea dvs. El este ca un avocat care apără brăndul în fața clienților nemulțumiți. Mulțumiți-le călduros acestor susținători, faceți schimb de informații și rezolvați orice problemă care apare.Acest lucru nu va arăta doar că sunteți pregătit pentru o conversație, dar va muta postarea în sus în feed.

Cei neutri scot un scurt "mulțumesc" sau pun o întrebare. Este important să le rețineți atenția și să-i ademeniți treptat în tovarășii dvs. Faceți glume, puneți emoticoane, puneți întrebări clarificatoare pentru a influența cititorul și pentru a vă arăta interesul față de opiniile sale.

Comentatorii negativi se împart în două tipuri:
Primul este constructiv, arătând zonele de creștere ale brăndului dvs. Cereți-vă scuze politicos și clarificați exact care este problema. Astfel de dialoguri pot reduce gradul de nemulțumire, pot transforma un client furios într-unul neutru sau chiar pozitiv. În plus, ceilalți cititori vor vedea că acceptați criticile cu calm și că sunteți dispus să îmbunătățiți produsul de dragul clienților dvs.

Cu critici distructivi, conversația este scurtă - faceți o glumă și retrageți-vă în umbră. Nu vă pierdeți timpul cu ei. Nu vă faceți griji pentru comentariile zgomotoase din recenzii, astfel de țipători nu au argumente puternice.

Nu uitați că, dacă o persoană vine cu o problemă, trebuie să o înconjurați cu dublă grijă. Cu cât rezolvați mai repede și mai bine problemele unui client nemulțumit, cu atât mai multe șanse are acesta să mențină cel puțin o atitudine neutră față de brănd. Compensați cu bonusuri frumoase pentru a sublinia grija și interesul.

Ștergerea comentariilor negative este o lipsă de viziune. Site-urile de recenzii vor primi cu plăcere în brațele lor un utilizator furios, iar acolo nu aveți nicio șansă de a le schimba părerea despre brănd.

Lucrul cu comentarii este un tort. Acum să trecem la cireș.

Nu uitați că elementele vizuale ar trebui să vă atragă publicul în primele secunde în care vă vizitează contul. Vorbim despre cum să creați un blog eficient la cursul Instagramează-te!
2. UGC sau conținut generat de utilizatori

O modalitate sigură de a vă apropia de clienții dvs. este anunțați clienții că aceștia vă influențează produsul sau conținutul.
UGC (user-generated content) sau conținutul generat de utilizatori - este conținutul creat și împărtășit de către clienții unui brănd, de la comentarii la recenzii video și orice materiale disponibile public.
Arătați că aveți atât de multă încredere în cititorii dvs., încât sunteți gata să le publicați creația. Vor fi și ei impregnați cu încredere în schimb.
De exemplu, cofetarii pot posta fotografii ale meselor de aniversare ale clienților cu un tort de firmă în capul mesei. Iar producătorii de produse cosmetice decorative ar putea posta fotografii cu machiajul clienților lor. Astfel de publicații pot reprezenta 100% din feed, cum ar fi cele ale GoPro, sau pot fi prezente doar parțial în cont.
Cum să încurajezi utilizatorii să genereze conținut pentru brandul dvs:
  • Creați un produs atractiv din punct de vedere vizual. Deserturile creative, pungile pictate cu artă sau un coș cu fructe exotice vor fi fotografiate și postate de clienți chiar și fără îndemnul dvs.
  • Organizați concursuri de genul "Gândiți-vă la un nume pentru un nou fel de mâncare" sau "Faceți o fotografie în salopeta noastră într-o postură neobișnuită și postați-o pe stories dvs".
  • Schimbați conținutul pentru bonusuri. Doar cu blândețe și cu mesajul că recenziile ajută la îmbunătățirea produsului sau serviciului. "Avantajele" pot fi orice, de la o lustruire a mașinii drept cadou pentru o spălătorie auto până lapână la o chiflă adevărată într-o cafenea.

Nu uitați, cu cât o persoană trebuie să depună mai mult timp și efort pentru a îndeplini condițiile concursului, cu atât premiul ar trebui să fie mai important.
Construiți o comunitate loială în jurul brandului dvs. și popularitatea dvs cu viteze maxime. Și pentru mai multe modalități de promovare a brandului pe social media, urmați cursul SMM pas cu pas!
Alte lucruri bine de știut:
© Bebetter.Space
AО "Liga Proiectelor Creative"
DESPRE NOI
  • Istoria noastră
  • Date de contact
  • Bebetter Space
Made on
Tilda