10 motive pentru care este important să cunoști misiunea afacerii tale

Ce să faci cu misiunea, cum să o folosești?


Nu toată lumea își dă seama că misiunea companiei este cel mai eficient motor al oricărei activități, care poate crește profiturile de multe ori. Odată cu realizarea misiunii se încheie "timpul de oscilație" într-o companie, marcat de începerea și încheierea proiectelor, de creșterea și scăderea veniturilor. În acest fel, chiar și costurile mici devin investiții utile pentru dezvoltarea pe termen lung.

Ce să faci cu misiunea, cum să o folosești?

În primul rând, trebuie să o modelezi și să o scoți din sfera conjecturilor vagi și să o transformi într-o înțelegere conștientă. Și apoi, doar câteva luni de mers în direcția stabilită de misiune - și veți simți că nu numai procesele de afaceri devin mai eficiente, ci și situația financiară se schimbă în bine. Misiunea oferă o viziune, unește oamenii în jurul ei și asigură un mediu de lucru clar pentru toți cei implicați. Este important de reținut că misiunea personală a conducătorului și misiunea companiei trebuie să fie aliniate una cu cealaltă. În acest caz, misiunea acționează nu numai ca un obiectiv global de viață, ci și ca un instrument puternic pentru dezvoltarea ta.
1. Misiunea - un vector de dezvoltare strategică a companiei

Mulți lideri ar dori să obțină pentru ei înșiși un punct de referință clar verificat pentru mișcarea organizației în viitor. Fiecare zi aduce antreprenorilor noi idei atrăgătoare, proiecte sau opțiuni de parteneriat. Și să încep gândurile - să fie de acord cu următoarea propunere sau nu. Situație familiară? Aveți nevoie de un indiciu din viitor. Atunci când misiunea este înțeleasă, un evantai constant de oportunități în schimbare este înlocuit de un drum plat, larg și stabil. Direcția de dezvoltare pentru trei, cinci, zece ani sau mai mult devine clară și inteligibilă. Misiunea ne ajută să rămânem în mod constant pe drumul cel bun. De asemenea, ne ajută să determinăm dacă o anumită propunere se încadrează în calea noastră strategică sau dacă este abandonată, deturnând efortul și timpul către o acțiune care este atractivă în prezent, dar inutilă din punct de vedere al obiectivelor pe termen lung.
2. Misiunea - un mecanism de asigurare a loialității și de creștere a eficienței angajaților

Visul multor antreprenori este ca angajații să se identifice cu munca lor, să fie fericiți și să se implice în realizarea obiectivelor companiei. Acest lucru este posibil atunci când angajații dvs. împărtășesc misiunea companiei. Dar există o condiție importantă: misiunea trebuie să fie aliniată cu valorile lor cele mai profunde și cu adevăratele lor aspirații. Prin această abordare, abilitățile și talentele fiecărui subordonat sunt deblocate, ceea ce creează un efect sinergic al lucrului în comun. Iar atunci când potențialul este deblocat, așa cum spune Sir John Whitmore, fondatorul școlii engleze de coaching, rezultatele unei persoane cresc de cinci până la șase ori. Dacă înainte o puteau face zece persoane, acum o pot face trei. Ce contribuie la creșterea veniturilor unei companii.
3. Misiune - un mecanism de construire a respectului și loialității clienților

Misiunea acționează ca o garanție a credibilității companiei și contribuie la construirea unei baze stabile de clienți loiali. Dacă se simt în largul lor cu misiunea, clienții nu mai sunt doar utilizatori sau clienți, ci devin contribuitori reali la misiunea globală. Fiecare dintre ei își dezvoltă încrederea și dorința de a fi un participant activ în activitățile companiei. Acest lucru diferențiază o companie de alta. Se formează o relație pe termen lung cu clientul, care este apreciată mai presus de orice. Clienții participă de bunăvoie la activități comune care sporesc capacitățile companiei și devin ambasadori ai ideilor și valorilor companiei.
4. Misiunea creează cel mai bun scenariu posibil pentru dezvoltarea companiei

De la global la specific, de la termen lung la termen scurt, se construiește un plan de afaceri solid. Există o tehnică de planificare eficientă: începem mental de la misiune și, pas cu pas, din viitor înapoi în prezent. Acest mod de a vă deplasa vă permite să vedeți principalii pași care trebuie făcuți prin trecerea unor puncte de referință și repere. Obiectivele intermediare sunt repartizate în timp, iar cel mai bun mod de a avansa este stabilit. Dorința de a realiza misiunea afacerii dictează cea mai bună cale.
5. Misiune - o sursă de energie care crește performanța liderului

Declarația ta de misiune, aliniată cu misiunea ta personală, devine un fel de baterie internă. Este ca și cum v-ați conecta la propriul generator de energie. În plus, atunci când misiunea este formată, se eliberează până la 80% din energia ascunsă în zona îndoielilor, a dialogurilor interne, a grijilor și a fixării pe banalități. Se produce o eliberare a anxietății de fond și a altor procese interne inconștiente care se autolimitează. Misiunea vă deblochează talentul și potențialul natural. Oferă putere interioară și sprijin, chiar și în cele mai dificile situații. Un fel de mașinărie cu mișcare perpetuă funcționează în tine, iar problema oboselii cronice și a epuizării profesionale dispare de la sine.
6. Misiunea este un indiciu important pentru luarea deciziilor tactice.

De multe ori, începem să rezolvăm o problemă la nivel tactic, încercând să înlocuim acțiunile care nu funcționează cu altele mai eficiente. Uneori căutăm soluția potrivită la întâmplare, prin încercări și erori. Acest lucru necesită energie, nervi și bani. După cum știți, o problemă nu se rezolvă la nivelul la care este enunțată. Nu este mai bine să privești acțiunile tactice de sus, dinspre misiunea companiei tale? Privind sarcinile de zi cu zi de la nivelul misiunii de afaceri, veți vedea cele mai bune soluții și mecanisme de implementare a acestora.
7. Misiune - un ghid al valorilor și priorităților profunde ale liderului

În cursa socială pentru o mașină mai bună și un apartament și mai prestigios, cufundat în roata afacerilor, te întrebi mai devreme sau mai târziu: pentru ce fac toate astea? Nevoia arzătoare de a face ceva cu sens, venită din adâncul potențialului tău interior, ne prinde pe toți, aproape inevitabil, la o vârstă sau alta. Numai prin conștientizarea misiunii poți simți cu adevărat sursa împlinirii și a realizării de sine. Și din această sursă puteți extrage puterea de a vă conduce compania, de a pune în aplicare tot ceea ce doriți să faceți.
Compania este întotdeauna o oglindă a liderului însuși: pe principiul că ceea ce este înăuntru se reflectă pe din afară. Numai prin armonizarea misiunii de afaceri se poate ajunge la o stare holistică și la o înțelegere autentică a propriei persoane și a apartenenței la ceva mai mare. Este capacitatea de a face ceva important pentru oameni și pentru lume prin dezvoltarea propriei companii.
8. Misiunea - baza pentru construirea unor parteneriate de afaceri puternice

O misiune de afaceri ajută la alegerea unui partener. Dacă dorim să ne asigurăm că parteneriatul nu încalcă interesele unuia în detrimentul celuilalt, este nevoie de o suprapunere mai profundă decât simpla simpatie și proiectele comune. Parteneriatele pe termen lung se bazează întotdeauna pe unitatea misiunii. Nu este suficient să avem un interes comun și o înțelegere comună a oportunităților dacă dorim să continuăm parteneriatul nostru după încheierea unui proiect de succes. Aceasta este adesea cheia pentru a înțelege succesul pe termen lung sau pentru a lua o decizie dificilă acum. Alianțele bazate pe misiune duc la sinergii.
9. Misiunea permite evidențierea principalelor sarcini ale unui antreprenor în calitate de ideolog de afaceri.

Proprietarul unei companii este adesea obligat să se ocupe de lucruri care nu sunt ale sale. Se îneacă în rutină, pierzând timp și energie, ratând momentele importante în care implicarea sa este indispensabilă. Acesta este adesea motivul pentru care afacerea nu crește suficient de repede și proprietarul se epuizează. Misiunea direcționează atenția deosebită a antreprenorului către 20% din prioritățile sale, arătând clar ce este important să facă el însuși și ce trebuie delegat în mod clar.
10. Misiunea - unul dintre mecanismele de construire a comunităților

Oamenii s-au săturat de multitudinea de procese de afaceri și de conexiuni de afaceri. Este nevoie de o comunicare multifațetată cu oameni valoroși, interesanți și consonanți. Abraham Maslow, în faimoasa sa piramidă a nevoilor, a plasat apartenența la un grup pe locul al treilea. Adică, atunci când nevoile primare ale unei persoane, cum ar fi apa, hrana și adăpostul, sunt satisfăcute, următoarea pe listă este o comunitate de oameni care îi sunt apropiați în scop și spirit.
Construirea de comunități este una dintre tendințele cu cea mai rapidă creștere. Pentru un executiv, comunitatea este un instrument de afaceri. Ce impact are misiunea asupra procesului său de formare? Convergența misiunii îi aduce pe oameni laolaltă cel mai puternic, demonstrând o dorință interioară de a se afla mai des într-un spațiu comun. O astfel de comunicare încetează să mai fie consumatoare de timp și energie. Ea devine o resursă care generează noi oportunități atât în sfera personală, cât și în cea de afaceri. Cele mai puternice și mai durabile comunități se formează nu numai pe baza intereselor comune, ci și pe baza unității misiunilor și a realizării obiectivelor globale ale vieții.
Așadar, misiunea de afaceri, ca obiectiv general global, ajută la realizarea multor obiective, oferind un salt în creștere și dezvoltare și, astfel, ne îndreaptă către o calitate mai bună a vieții. Gândește-te la asta, poate că cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci pentru tine acum este să-ți realizezi misiunea.

(pe baza https://www.e-xecutive.ru/)
Alte lucruri bine de știut:
Made on
Tilda