Algoritmul Instagramului

Instagramul - aliatul tău!
Algoritmii Instagramului sunt cheia spre publicul-țintă sau instrumentul care ascunde conținutul tău.
Te invit să vedem după ce principii funcționează algoritmii Instagramului. Aceasta te va ajuta să influențezi afișarea (aranjarea) postărilor și să-ți dezvolți contul.

Interesul urmăritorilor

Instagramul are grijă să capteze atenția urmăritorilor săi. El monitorizează ce teme sunt actuale pentru ei. Cum anume? În baza interacțiunii: Like-uri, comentarii, accesarea hashtagurilor etc.
Să presupunem că ai căutat o rețetă de plăcintă. Cel mai probabil, după aceasta în secțiunea „Sugestii” vor fi afișate conturi cu tematică culinară. Examinăm instrumentele de lucru pentru crearea contentului relevant la cursul Instagramează-te!
Relațiile de rudenie în lumea virtuală

Instagramul înțelege care este importanța prieteniei și relațiilor de rudenie. De aceea, postările rudelor și prietenilor vor fi afișate în ordine prioritară. Are și el suflet și nu poate ascunde Story-urile postate de soție.
Dacă interacționezi activ cu o anumită pagină, atunci prietenul nostru atent vă va considera persoane apropiate. Iată de ce este important să fii în dialog cu followerii. Tratează-i ca pe niște rude (fără exagerare).
Content actual

Rețelele de socializare se străduiesc în fel și chip să-ți furnizeze informații operative. De aceea, postările recente sunt prioritare în algoritmii săi.
Iată de ce nu mai aștepta un val de reacții la o postare făcută acum o săptămână.
Bate fierul cât e cald.
Din acest motiv, se recomandă de a publica postările în prime time. Este intervalul de timp când publicul tău este cel mai activ și predispus la dialog.
Relevanţa depinde nu doar de ora publicării. Există alți trei factori foarte importanți:

• Cât timp cititorul stă pe Instagram

La prima vedere este foarte simplu. Cu cât mai mult timp utilizatorul se află pe rețelele de socializare, cu atât mai multe postări va vedea. Însă dacă le accesează doar câteva minute, algoritmii nu i le vor afișa pe toate, ci doar publicațiile populare în ultimul timp.
Pe cele mai relevante. Ca utilizatorul să se relaxeze și să nu obosească.

• Numărul de profiluri pe care le urmărește

Să admitem că utilizatorul urmărește tocmai 1000 de profiluri. Atunci mașina inteligentă va trebui să selecteze mai minuțios conținutul. Din amalgamul de postări le va selecta pe cele din categoria „Interese” și „Relații”.
Deoarece Instagramul nu dorește să-și obosească urmăritorii cu informații plictisitoare.
În acest caz, actualitatea postărilor este pe plan secundar. De aceea, cu cât mai puține profiluri urmărește utilizatorul, cu atât mai mari sunt șansele să apari cu regularitate în vizorul său.
Cum să aduni primii 1000 de urmăritori am relatat într-un articol aparte.

• Cât de des utilizatorul folosește aplicația

Dacă urmărește fluxul cu regularitate, acesta va fi afișat în mare măsură în ordine cronologică.
Însă dacă utilizatorul accesează aplicația o dată la două zile? În acest caz Instagramul grijuliu îi va afișa cele mai interesante postări din cele care au fost publicate în lipsa lui.

Știați că, într-o serie de cazuri (puțini followeri, accesează rar) pentru algoritmii Instagramului nu sunt prioritare caracterul actual și cronologic, ci postările din categoria „Interese”.
Cum funcționează algoritmul în Stories?
În Stories au prioritate persoanele cu care utilizatorul interacționează cel mai des (legături de rudenie).
Însă dacă profilul bombardează cu numeroase Story-uri de calitate și interesante, atunci el poate accede în rândul „apropiaților”. Asta pentru că Instagramul sever, dar corect, îi oferă acces conținutului actual.

Astfel conviețuiesc urmăritorul și conținutul. Iar între ei se află rețeaua de socializare cu capriciile și regulile sale, pe care ar fi bine să știm să le respectăm, dar și să le evităm.

La acest capitol te va ajuta BeBetter.School!
Alte lucruri bine de știut:
Made on
Tilda