Cum să verifici dacă bloggerul trișează?
Identificăm creșterea artificială a followerilor, like-urilor și comentariilor  
Publicitatea contra plată este eficientă doar la un blogger cinstit cu followeri reali, dar nu „umflați”. În continuare vei afla cum să eviți bloggerii, care și-au crescut artificial numărul de followeri.
Este absolut necesar de a verifica dacă bloggerul are contul de Instagram „umflat” dacă intenționezi să cumperi publicitate de la el. Oamenii sunt predispuși să aibă mai mare încredere în influenceri și liderii de opinie, comparativ cu publicitatea directă a experților și companiilor mai puțin cunoscute, însă eficiența acestui gen de publicitate în mare parte depinde de followerii pe care i-a adunat bloggerul. Mai multe despre Influencer marketing vei afla aici, iar în articolul de față vei afla cum să te protejezi și să verifici dacă bloggerul trișează.
Simptome ale trișării
Numărul de followeri ai profilului este mare, în timp ce sunt prea puține like-uri și comentarii.
În mare parte comentariile sunt neclare, șablonizate sau sunt alcătuite doar din emoticoane.
O creștere bruscă a numărului de aprecieri la anumite postări comparativ cu celelalte.
De remarcat că dacă postarea a fost promovată prin intermediul publicității, atunci diferența de la 30-40 de like-uri la 1000 și mai mult este foarte suspectă!
Analizăm manual publicul bloggerului
Se calculează ER - Engagement Rate, coeficientul de implicare. Acesta este raportul procentual al numărului mediu de interacțiuni cu postările (Like, Share, comentariu, salvare) față de numărul de followeri într-un anumit interval de timp.
Cum se calculează:

Pe un cont cu 1000 de followeri pe lună au fost publicate 30 de postări, care au adunat 2000 de like-uri și 100 de comentarii. Astfel obținem 2000 + 100/30 = 70 de reacții la postare. Respectiv ER, 70 de reacții la postare / 1000 de followeri * 100% = 7%.
Nu există o valoare exactă a indicelui ER care poate fi considerat oportun. Totul depinde de numărul de followeri. Pentru un cont cu până la 10.000 de abonați, 10% va fi un indice ER bun, iar pentru o pagină cu un public de peste 1000 000 va fi bun și indicele egal cu 1%. Trebuie să ținem cont și de faptul dacă este o pagină personală sau comercială. Conturile comerciale au indicele de implicare mai redus.

Este complicat și ia mult timp să facem aceste calcule manual. Pentru aceasta sunt destinate servicii speciale pentru evaluarea profilurilor de Instagram. De exemplu: trendHERO, LiveDune, Picalytics și altele. Majoritatea lor propun de la 1 la 5 verificări gratuite cu număr de indici limitat. La etapa inițială este suficient, dar nu și pentru o campanie SMM serioasă.
Cum se lucrează cu bloggerii pentru atragerea publicului studiem detaliat la cursul SMM pas cu pas.
Ca să-ți valorifici eficient banii, înainte de a cumpăra publicitate de la un blogger, verifică neapărat contul de Instagram la boți și „umflarea” artificială a numărului de followeri.

Pentru a obține rezultate reale cu puțin efort, urmează cursul SMM pas cu pas! O altă posibilitate de a te concentra pe afacere, dar nu pe administrarea contului de Instagram este să apelezi la Bebetter.Expert, iar managerul nostru îți va recomanda pachetul potrivit de servicii.
Alte lucruri bine de știut:
Made on
Tilda