Învățăm să scriem postări, care să vândă
Cum se alcătuiește un text, care să vândă?
De vreme ce citești acest articol, ai ceva să vinzi: un produs, anumite servicii sau pe tine ca expert. La cursurile Instagramează-te și SMM pas cu pas, studiem detaliat diverse tipuri de conținut: informațional, comercial și de divertisment. Deși, de fapt:

➯ Pe profilurile comerciale: TOATE POSTĂRILE SUNT COMERCIALE!
Vinzi, atunci când distrezi.
Vinzi, atunci când informezi.
Și desigur vinzi, prin intermediul adresării directe: „Noi produse în stoc, grăbește-te să faci comanda, cadou pentru primii 5 clienții!”
O postare, care să vândă, nu este similară cu un anunț la ziarul local „Cumpăr-vând”. Este o istorie a followerului tău, din care află cât de bine îi percepi „durerea” și vii cu o soluție. De asemenea, îl informezi că ai putea să-l ajuți chiar acum.
Practic toate textele comerciale sunt alcătuite conform modelului AIDA. Acesta are deja mai mult de 120 de ani, însă rămâne a fi cel mai actual și eficient. Textele, alcătuite în baza acestui model, captează atenția și de regulă sunt citite până la capăt.
A - Attention (Atenție)

Obiectiv: de a atrage atenția și a ieși în evidență
Instrumente: Vizual (foto/video) + titlu.
Postarea ar putea să nu aibă un titlu evident, (UNEORI TEXTUL SE EVIDENȚIAZĂ CU CAPSLOCK), dar primele 2-3 cuvinte trebuie să ajungă la țintă, să-l intrige și să-i atragă atenția cititorului - ai la dispoziție doar 0,5 secunde pentru a-i capta atenția utilizatorului.
Capcane excelente: promiterea unor beneficii, „mesaj înspăimântător”, întrebări, concepte-Wow.
I - Interest (Interes)

Obiectiv: de a-l aprofunda în text și de a-l implica într-un „un dialog mental”
Instrumente: primele 3-4 propoziții

La această etapă trebuie să atragi atenția urmăritorului. Să schițezi un subiect, interesant pentru el. Prin urmare, trebuie să fie vorba despre el, cititorul. Despre durerea lui, dorințele sale, gândurile ascunse și cele care stau la suprafață. Oamenii, întotdeauna, sunt interesanți să citească despre sine, dar nu despre tine.
D - Desire / Decision (Dorință/Decizie)

Obiectiv: de a forma o dorință, de a prelucra obiecțiile, de a trezi încrederea și a determina la acțiune.
Instrumente: text structurat, care demonstrează cum anume poți soluționa problema clientului, care a fost descrisă în titlu sau în primul paragraf.
La etapa „Dorință” vei desfășura oferta, abilitățile de expert și vei da de înțeles că alături de tine el se va afla în siguranță. Această parte a textului trebuie să conțină exemple, argumente logice și date concrete. Oamenilor le place cât mai simplu, concret și să înțeleagă chiar acum.

Te vom ajuta să înveți cum să scrii laconic, repede și la o temă concretă la cursul SMM pas cu pas.
A - Action (Acțiune)

Obiectiv: de a determina la acțiune („Telefonează”, „Comandă”, „Înregistrează-te”)
Instrumente: îndemn la acțiune (call to action) la imperativ.
După ce l-am informat pe cititor cum putem soluționa problema lui, ne rămâne doar să-l determinăm să ia decizia și să facă acțiunea necesară pentru a colabora cu el în continuare.
Lifehack!

Atunci când preconizezi să scrii un text după modelul AIDA, mai întâi decide ce dorești să facă clientul: să dea Like, să se aboneze la notificări, să comande produsul, să telefoneze sau să se înscrie la consultație? Ce trebuie să facă după ce va citi postarea? Asigură-te că ai unde să-l îndemni să ajungă pe client! Dacă îl îndemni să se înregistreze, dar nu ai un link sau altă formă de înscriere, atunci vei pierde cumpărătorul!
Expresia „scrieţi-ne în Direct”, adesea, îi respinge pe cumpărători. Cititorul are la dispoziție câteva secunde ca să ia decizia și nu va pierde timpul scriindu-i managerului, care de regulă îl va bombarda cu întrebări de tot felul.
BONUS

Cu ce să începi o postare, ca aceasta să fie citită?

Întreabă!
Inconștient creierul omului începe să formuleze răspunsul la întrebare. Când creierul este antrenat în acest proces, omul vrând nevrând este interesat.
„Ai calculat câte resurse ai cheltuit pentru atragerea urmăritorilor pe blogul tău?”
Formula: cuvântul interogativ + durerea clientului.

Vino cu o soluție!
Spune-i imediat ce soluție îi poți propune chiar acum. Clientul își simte întotdeauna propria „durere”, chiar dacă nu o recunoaște sau nu o poate formula. Iată de ce reacţionează minunat la titlurile în format de răspuns la o întrebare neadresată.
„Atrage 1000 de urmăritori pe blog în doar o lună”, „Crește acoperirea cu 50%! Instrucțiune pas cu pas”.
Formula: număr + intensificare + durerea clientului.
Sperie-l!
Descrie problema, în care omul se va regăsi și oferă-i speranța că va găsi soluția în postarea ta. „Îngrozitor! Mi s-a rupt o unghie” Iar diseară am o întâlnire importantă.”
Formula: un eveniment sau un cuvânt „îngrozitor” cu încărcătură emoțională + durerea clientului.

Scufundă-l în retrăiri (trezește-i emoții).
Schițează în imaginația utilizatorilor situații, care să-i trezească starea emoțională necesară. Are tangențe cu metoda „Sperie!”, însă în acest caz sarcina este diametral opusă, de a-l relaxa, de a-i trezi senzații plăcute și de a-i împlini visul.
Formula: cuvânt de captare a atenției („Adu-ți aminte”, „Imaginează-ți”, „Simte”) + dorința clientului.

Cum să-ți creezi un profil super tare și să-l promovezi cu pricepere te vom învăța la Bebetter.School.

Alte lucruri bine de știut:
Made on
Tilda