Publicitate la bloggeri
Colaborarea cu bloggerii te va ajuta să atragi noi clienți, să îmbunătățești gradul de recunoaștere al brandului și să crești indicii de loialitate a publicului. Să examinăm această metodă eficientă de promovare pe rețelele de socializare.
Ghid pas cu pas
Pentru a îmbunătăți eficiența și ca să nu irosești bugetul în zadar, află de ce trebuie să ții cont atunci când comanzi publicitate la bloggeri.
Pasul nr.1 – Evaluează omogenitatea publicului-țintă

Trebuie să identifici care este publicul tău țintă și ce bloggeri au followeri similari. Examinează atent profilul bloggerului de la care intenționezi să cumperi publicitate: adesea clienții comit aceeași greșeală - aleg bloggerul în calitate de model, în loc să-l examineze ca pe o sursă cu public-țintă similar.
De exemplu: produci lenjerie de corp. Vezi profilul unei tinere atractive, care postează frecvent fotografii în lenjerie sau costume de baie. Faci reclamă la ea, însă rezultatul este zero. De ce? Nu ai ținut cont de faptul că publicul-țintă al ei sunt tineri, care pur și simplu preferă să admire fetele frumoase.
Pasul nr.2 - Stabilește scopul reclamei

Publicitatea la vedete și la bloggerii cu milioane de followeri este o chestie prestigioasă, care oferă o acoperire largă, dar adesea aceasta are un grad redus de implicare. În prezent, utilizatorii au încredere mai mare în bloggerii cu un număr mai mic de followeri (de la 3 la 20 de mii). Micro-bloggerii sunt în contact mai strâns cu publicul lor. Ei fac live-uri mai des, răspund la comentarii, le dau like followerilor săi, de aceea și gradul de încredere față de ei este mai mare, comparativ cu vedetele. Dacă urmărești scopul de a te poziționa sus și tare în termen scurt, este clar, dar dacă scopul este de a îmbunătăți loialitatea și de a atrage un public cald, atunci e altceva.
Stabilește-ți prioritățile.
Pasul nr.3 - Caută bloggeri de sine stătător 

Caută-i după geolocație
Dacă ai o afacere locală, nu ai livrare internațională sau prestezi servicii într-o zonă anumită, atunci nu are sens să plasezi publicitate la un superstar. Axează-te pe căutarea liderilor de opinie în orașul sau regiunea ta. Studiază-i pe autorii postărilor populare după geotaguri.
Căutare după hashtaguri
Această metodă este eficientă atunci când cauți un influencer cu un blog cu o tematică anumită: călătorii, fitness, limbi etc. Studiază TOP-ul postărilor după hashtaguri, precum și topul solicitărilor după cuvinte-cheie pe Instagram.

Caută în „Sugestii pentru tine”
Instagramul îți recomandă profiluri, care au un content similar cu al tău. Această modalitate se potrivește pentru promovarea blogurilor personale și de expert, care sunt predispuși la colaborare și la PR reciproc. Accesează pagina bloggerului găsit și deschide secțiunea „Sugestii pentru tine”. După care îți rămâne doar să alegi varianta potrivită.

Caută concurenți
Fă o analiză a concurenților și vezi ce bloggeri le-au făcut publicitate. Ai putea să apelezi la aceeași bloggeri sau recurge la modalitatea de mai sus: Instagramul îți va propune bloggeri similari.
Caută la burse
Dacă nu dorești să pierzi timpul în căutarea bloggerilor, atunci îți vor veni în ajutor bursele. Te poți înregistra și găsi un blogger după criteriile stabilite. Cele mai populare burse: trendHERO, LabelUP, Adstamer, Epicstars, DealWay.

Cum se lucrează cu bloggerii pentru atragerea publicului studiem detaliat la cursul SMM pas cu pas.
Pasul nr.4 - Verifică dacă bloggerul și-a crescut artificial numărul de followeri

Cum se face acest lucru am relatat în articolul „Verifică dacă bloggerul trișează!”

Pasul nr.5 - Discută despre condițiile de colaborare și costul reclamei

Majoritatea bloggerilor influenți indică pe coperta profilului datele de contact pentru plasarea reclamei. Micro-bloggerilor ai putea să le scrii în Direct. Fii politicos, laconic și concret.
Pe lângă costul reclamei, precizează neapărat cine va produce contentul pentru publicitate: tu sau bloggerul. Dacă bloggerul va realiza conținutul, atunci este important de a descrie clar însărcinarea tehnică pentru a evita eventualele divergențe. În caietul de sarcini descrie neapărat în ce context trebuie să apară descrierea produsului, ce hashtaguri și geotaguri vor fi utilizate, în ce zi și la ce oră va fi plasată postarea și dacă aceasta va fi dublată în Stories.
Pasul nr.6 - Analizează eficacitatea

  • Eficiența postării.
  • Numărul de followeri noi.
  • Calculează cât te-a costat o cerere (sau un follower).
Pentru a evalua obiectiv eficiența reclamei, nu comanda mai mult de o postare pe săptămână. Astfel vei putea monitoriza care postare anume a fost rezultativă. Dacă utilizezi câteva canale de promovare, este mai complicat de a monitoriza de unde anume a venit followerul. În acest scop ai putea să lansezi un cod promo cu reducere, pe care bloggerii îl vor împărtăși followerilor, atunci va fi mai simplu de a stabili de la cine anume a venit cumpărătorul.

Setul complet de secrete de promovare pe rețelele de socializare se poate afla la cursul SMM pas cu pas.

Alte lucruri bine de știut:
Made on
Tilda